Om Teil Advisory

Jesper Teil Johansen ønsker at gøre en forskel for din virksomhed så den kan vækste

Mission: At gøre en forskel

Med drive for udvikling, erfaring med virksomhedsledelse og indsigt i iværksætterens udfordringer er det missionen at hjælpe fynske SMV’er til Next Level.

Teil Advisory er stiftet af Jesper Teil Johansen, der har en passion for at hjælpe virksomhedsejere med både de store strategiske udfordringer, og samtidig hverdagens mange praktiske spørgsmål. Jesper trækker på en bred erfaring, senest som International Business Development Manager hos Opus Group, Kommerciel Chef hos Ultimate Sport Service og tidligere international erfaringer fra koncernerne Orifarm og LIDL. Det er fra den brede erfaring, at Jesper kan tilbyde virksomhedsejere strategisk rådgivning og taktisk sparring på hele virksomhedsdriften – se oversigten her.

Vil du høre mere på telefonen direkte eller arrangere en uforpligtende kaffeaftale så ring til Jesper på +45 3148 7141 eller via kontakt.

Jesper Teil Johansen – CV

  • 2020-2021: COO, KJAER DATA

    • Ansvarlig for den tekniske afdeling herunder ledelse og udvikling af IT-personalet
    • Medarbejderudvikling med fokus på forståelse for bedre kommunikation og empati
    • Optimerede alle processer og synliggjort i kombineret support-/projektsystem, kombineret med automatiseringer og hjælpeværktøjer
  • 2017-2020: International Business Development Manager, Athenas

    • Ansvarlig for etablering af Atikko i Norge og Sverige, og efterfølgende drift, ledelse og udvikling
    • P&L ansvarlig for Athenas i Tyskland, Holland og Frankrig, herunder drift, ledelse og udvikling
    • Ansvarlig for etablering af kontor i New York for A-Speakers, og efterfølgende drift, ledelse og udvikling
    • Digitaliseringsprojekter gennemført for alle markeder
    • Analyse af SEO, SEM og SoMe tiltag og igangsætning af diverse kampagner og forbedringer i samarbejde med online marketing afdelingen
  • 2008-2016: Kommerciel Chef, Ultimate Sport Service

    • P&L ansvarlig overfor professionel bestyrelse, gennemførelse af generationsskifte, og herefter ansvarlig for daglig drift og udvikling i samarbejde med ejerleder
    • Udarbejdelse af ny strategi med formål at sikre økonomisk overskud, samt udvikle og professionalisere forretningen
    • Kontakt med eksisterende og potentielle kunder i Danmark og Norge. Kontakten bestod af både opsøgende salg, forhandlinger, kundepleje, rådgivning og konceptudvikling
    • Markedsekspansion, herunder etablering på det finske marked
    • Facilitering af procesforbedringer med medarbejderne som ansvarlige, samt implementering og optimering af procedurer
    • Stod for den kommercielle udvikling af online tilmeldings- og betalingssystemet under www.ultimatesportservice.dk, mens ejeren stod for tekniske udvikling. Over 400.000 deltagere om året anvendte systemet.
    • Daglig ledelse af medarbejderne, herunder motivering i ekstreme stressperioder
  • 2006-2008: Information Coordinator, Orifarm

    • Deltagelse i brancheforeningsarbejde og lobbyisme både internationalt og nationalt.
    • Ansvarlig for koncernens Intranet og Internet, og virksomhedspræsentation.
    • Ansvarlig for intern kommunikation, vidensdeling og månedsbrev fra direktionen.
    • Projektansvarlig for implementering af ny hjemmeside for koncernen.
  • 2005-2006: Direktionsassistent, Orifarm

    • Projektansvar for arbejdsgrupper ved implementeringen af opkøbt tysk datterselskab
    • Deltaget i flere større projekter i koncernen, herunder nyt koncernnavn, implementering af nye værdier, og opførelse af ny administrationsbygning
    • Flere ad hoc opgaver for direktionen, såsom konkurrent analyser og interne analyser
    • Udarbejdelse af månedsrapport til bestyrelsen og intern information
    • Deltagelse i bestyrelsesmøder på koncern niveau, samt i direktionsmøder for internationale datterselskaber
  • 2002-2005: Projektudvikler, LIDL

    • Ansvarlig for at finde lokationer til butikker på Fyn og senere også dele af Sydjylland i opstarten af LIDL i Danmark
    • Ansvarlig for at få tilladelse til butikkerne, herunder gennemførelse af forhandlinger/lobbyarbejde med offentlige myndigheder
    • Omfattende analysearbejde forud for beslutning om placering af butik
    • Opsøgende kontakt, møder og kontraktforhandlinger med grundejere
%d bloggers like this: