Kernen

Indsigt i dine medarbejderes værdier er afgørende for din virksomheds succes.

Kernen af din virksomhed er din mission, dine visioner og virksomhedens kultur og værdier

Mission

Missionen er hele din virksomheds eksistensgrundlag, men er meget mere end en nobel beskrivelse af dit formål. Det er med til at give dig retning og også mening. Samtidig bliver det i højere grad væsentligt i rekruttering af ansatte, der vil have mening med deres arbejdsliv. Virksomhedens mission bliver en vigtig del af din eksterne og interne branding – få hjælp til at beskrive din mission og hvordan du skal anvende den.

Strategi

Din strategi beskriver den vej du vælger for at komme hen til dine mål. Teil Advisory kan assistere dig med at beskrive eller justere din forretningsplan/business plan, så du er helt skarp på din strategi. Formålet er ikke et flot dokument i arkivet, men at du tænker strategisk når vigtige beslutninger skal tages. En gennemgang af din forretningsplan kan også vise dig vigtige sammenhænge og svage punkter, som der skal ekstra fokus på.

Vision og mål

Iværksættere og virksomhedsejere drømmer om vækst og succes. Hvorvidt drømmene realiseres, afhænger af hvor konkrete visionerne er. Din vision for virksomheden skal brydes ned til strategisk målsætning før at strategien kan fastlægges. Målene skal være ambitiøse, men også opnåelige for at være motiverende. De skal også være realistiske i forhold til den verden du opererer i. Endelig skal de være målbare så du kan følge status på dine anstrengelser.

Kultur og værdier (DNA)

Kom helt tæt på dit eget værdigrundlag, samt kulturen og værdierne i din virksomhed. Det er ikke kun flotte plancher på væggen og på virksomhedens hjemmeside. Værdierne er med til at styre adfærd hos dine medarbejdere, en del af din eksterne branding, samt i højere grad væsentligt for dine interessenter. Men et tjek af værdierne kan også afsløre misforhold med visionen og strategien. Få sparring til at arbejde strategisk med din kultur og værdier og et tjek om der er sammenfald.

Når det kommer til udvikling og optimering af en virksomhed, så er Jesper med sin analytiske tilgang i særklasse

Lasse Rasmussen, A-Speakers

Stå ikke alene med at formulere dine drømme så de kan realiseres.

Har du husket dine prisstigninger!

Er du også en af dem, der ikke kan lide at hæve priserne? Så er du ikke alene. Det er de færreste som kan lide at lave prisstigninger til deres kunder. Det bunder ofte i ét af følgende udsagn: “Jeg er bange for at kunden fravælger mig, hvis jeg hæver prisen””Jeg kan ikke lide at…

Skal din strategi virke? Så skal den op på væggen i en one-pager

Hvorfor skal din strategi være på 1 side? Kan din virksomheds strategi være på kun 1 side? Ja, det kan den og det SKAL den? Der er mange fordele ved at koge strategien ned til kun 1 side, men vi skal forblive konkrete og holder os til 2: De 2 største fordele ved strategi one-pager…